O procesním řízení bylo řečeno a napsáno mnoho, ale víte, jak opravdu procesně firmu řídit, co to přináší a jaké nástroje k tomu použít, aby výsledek nebyl spíše formální? Jak procesy řídit, zlepšovat, ale i měřit a vyhodnocovat?
Obsah
vymezení pojmu proces, význam, přínos
typy popisu procesů a jejich výhody/nevýhody (SIPOC, Turtle, BSC, Octopus)
rozpady procesů WBS a jejich parametrizace
výkonnost a stabilita procesů
KPI = klíčové ukazatele výkonnosti
návrh, řízení a změny firemních procesů
Podnikové procesy
Hlavní procesy
Marketing - cíleně vytváří obchodní příležitosti a upevňuje firemní i produktový brand (značku)
Obchod - využívá příležitosti generované marketingem a ve formě zakázek vytváří předpoklad pro poskytování služby či výrobu produktu
Plánování - racionalizuje využívání firemních zdrojů (kapacit lidí, strojů, spotřebu materiálu,...) pro naplnění smluvních závazků plynoucích z obchodu
Zásobování/Nákup - zajišťuje zdroje (zejména materiál) na základě plánování pro potřeby výroby
Výroba/poskytování služby - vytváří samotný poptávaný produkt
Distribuce - zajišťuje předání produktu zákazníkovi -> zpětná vazba od klienta -> opět na marketing
Řídící procesy
Strategické řízení - určuje směřování a omezení pro ostatní procesy
Finanční řízení - zajišťuje finanční prostředky pro fungování všech procesů
Podpůrné procesy
Liské zdroje - zajišťuje dostupný a kvalifikovaný personál pro ostatní procesy
Infrastruktura - zajišťuje dostupnou a funkční infrastrukturu pro fungování ostatních procesů (stroje, budovy, nábytek, PC, komunikační prostředky, vozidla, atd.)