Zpět na seznam kurzů

Procesní řízení

btnO procesním řízení bylo řečeno a napsáno mnoho, ale víte, jak opravdu procesně firmu řídit, co to přináší a jaké nástroje k tomu použít, aby výsledek nebyl spíše formální? Jak procesy řídit, zlepšovat, ale i měřit a vyhodnocovat?

Obsah

  • vymezení pojmu proces, význam, přínos
  • typy popisu procesů a jejich výhody/nevýhody (SIPOC, Turtle, BSC, Octopus)
  • rozpady procesů WBS a jejich parametrizace
  • výkonnost a stabilita procesů
  • KPI = klíčové ukazatele výkonnosti
  • návrh, řízení a změny firemních procesů

Podnikové procesy

  • Hlavní procesy
    • Marketing - cíleně vytváří obchodní příležitosti a upevňuje firemní i produktový brand (značku)
    • Obchod - využívá příležitosti generované marketingem a ve formě zakázek vytváří předpoklad pro poskytování služby či výrobu produktu
    • Plánování - racionalizuje využívání firemních zdrojů (kapacit lidí, strojů, spotřebu materiálu,...) pro naplnění smluvních závazků plynoucích z obchodu
    • Zásobování/Nákup - zajišťuje zdroje (zejména materiál) na základě plánování pro potřeby výroby
    • Výroba/poskytování služby - vytváří samotný poptávaný produkt
    • Distribuce - zajišťuje předání produktu zákazníkovi -> zpětná vazba od klienta -> opět na marketing
  • Řídící procesy
    • Strategické řízení - určuje směřování a omezení pro ostatní procesy
    • Finanční řízení - zajišťuje finanční prostředky pro fungování všech procesů
  • Podpůrné procesy
    • Liské zdroje - zajišťuje dostupný a kvalifikovaný personál pro ostatní procesy
    • Infrastruktura - zajišťuje dostupnou a funkční infrastrukturu pro fungování ostatních procesů (stroje, budovy, nábytek, PC, komunikační prostředky, vozidla, atd.)

proces

2007 - 2024 © small logo Ing. Vladimír Volko - poradenství pro zvyšování výkonnosti podniku